تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۹۱۴۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واکسیناسیون  ۳۰ هزار راس دام سبک در شوی دزفول

  رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: ۳۰ هزار راس دام سبک بر علیه بیماری تب برفکی در منطقه سخت گذر آبشار شوی واکسینه شدند.

محسن ورجاوند با بیان اینکه پایش بیماری دامی در این شهرستان به صورت مستمر در طول سال انجام می‌شود، بیان کرد: انجام معاینه و درمان دام‌های بیمار به طور رایگان توسط تیم‌های دامپزشکی این شهرستان انجام می‌شود.

وی افزود: علاوه بر واکسیناسیون دام‌های سبک این منطقه علیه بیماری تب برفکی، واکسیناسیون سگ‌های صاحبدار منطقه سخت گذر آبشار شوی دزفول بر علیه بیماری‌ هاری نیز انجام شد.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول اظهارکرد: دوره‌های آموزشی و ترویجی به منظور بالا بردن سطح آگاهی عشایر مستقر در منطقه درخصوص بیماری‌های واگیردار دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان به دامداران این منطقه سخت گذر برگزار شد.

وی حفظ و صیانت از جمعیت دامی و تضمین اقتصاد و معیشت روستاییان و عشایر را از جمله اولویت‌های دامپزشکی دانست و افزود: واکسیناسیون و رعایت ضوابط امنیت زیستی ۲ رکن مهم در پیشگیری از بیماری‌های شایع در میان دام‌ها است.

ورچاوند همکاری دامداران با اداره دامپزشکی و تیم‌های واکسیناسیون را ضروری دانست و گفت: توصیه به دامداران شهرستان این است که برای هماهنگی و اطلاع از زمان واکسیناسیون دام خود به اداره دامپزشکی شهرستان مراجعه کنند.

 مناطق آبشار شوی از توابع بخش شهیون و دهستان امامزاده سید محمود در نوار شمالی شهرستان با فاصله بیش از ۱۰۰ کیلومتری از مرکز شهرستان دزفول از مناطق سخت گذر شهرستان دزفول است.

حدود ۳۸۰ هزار راس دام سبک و حدود ۳۵ هزار راس دام سنگین شامل گاو و گاومیش در دزفول وجود دارد و این موجب شده تا دزفول، قطب تولید دام سبک و سنگین در خوزستان باشد.

طی سال ۱۴۰۲ به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی، یک میلیون و ۵۵۷ هزار نوبت سر دام سبک و سنگین در شهرستان به منظور مقابله با انواع بیماری‌های دامی واکسینه شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار